Nieuws: Geen auto's achterwege gelaten voor Forza 5-DLC

Turn 10 houdt voor Forza 5 geen auto's achter zodat het deze later als DLC kan aanbieden. Dat zegt creative director Dan Greenawalt in een gesprek met OXM. Deze beweringen doen de ronde sinDS werd onthuld dat Forza 5 standaard 200 wagens bevat en dat er minstens 60 wagens als DLC uitgebracht zullen worden.

Geen auto's achtergehouden
Greenawalt denkt dat mensen verkeerd begrijpen hoe deze dingen werken. Het kost de ontwikkelaar 6 maanden om een nieuwe wagen aan de game toe te voegen. Als 10 extra wagens gepland staan op de releasedag van Forza 5, betekent dit dat deze op dit moment nog niet klaar zijn. Bovendien verklaart de ontwikkelaar dat alle wagens hetzelfde niveau van kwaliteit moeten hebben.

Quote:
"We're not keeping anything back. I think people misunderstand the way these things work. It takes us six months to build a car, so when I say there's a ten-car pack launching day one--they're not done. We're not done with them yet."

"So we're not holding anything back; we were crunching to make sure we had this level of quality on all 200 cars. Every one had to be Forza-level of quality. This was as many as we could build-- straight up,"

Ontwikkelproces
Greenawalt legt uit dat Turn 10 de auto's van Forza 5 in groepen ontwikkeld heeft. Op die manier waren 200 wagens op tijd om op de disc te staan. De ontwikkelaar moet bovendien rekening houden met data die het doorkrijgt van autofabrikanten, zeker als het gaat om nieuwe auto's. Maanden later begon de ontwikkelaar te werken aan verschillende voertuigen die als day-one DLC zullen verschijnen. Dit proces zal doorgaan zodat nieuwe wagens in de eerste week van elke maand kunnen verschijnen. Dit zal het geval zijn vanaf januari tot en met maart als onderdeel van de €49,99 kostende DLC Pass van de game. Greenawalt besluit dat Forza 5 met zijn 200 wagens heel wat plezier te bieden heeft en een zeer uitgebreide launchgame is.

Quote:
"It's a bit like firing artillery," Greenawalt mused, a bit more surprisingly. "We started building these cars in waves, so the 200 would be done just in time to get it printed for disc, and we started, three or four months later, the first of the ten that are going to be delivered on day one, and about a month after that we start the first of the ten that are going to be delivered the month following. The whole thing is timed so that we're getting them done right before we launch them."

"The issue is, when you're trying to do new cars and it takes us six months to build a car, it's hard to stay fresh. Even when we get data from the manufacturers, they build their cars up to the last second, and then we get the data and we've got to add six months on top. And if you want to have a hot car, you need to start it as late as possible, which means finishing it as late as possible."

"I don't believe there has been a racing game at launch that has been this size. By a long shot. 200 plus cars, tons of environments-- this is a huge game. If you play one car a day, let's say, that's 200 cars. That's a lot of value. I understand people being angry, because money is money, but this is not a short game or a small game and we're absolutely not holding anything back."










Commentaar toevoegen

* Naam:
* Bericht:
Dit is geen spam





 
 
Fallout 3: Mothership Zeta launch trailer
Fallout 3: Mothership Zeta launch trailer
Assassins Creed II ComicCon presentatie
Assassins Creed II ComicCon presentatie